Ik heb het over Proximus/Belgacom versus Mobistar en Telenet. Er was een tijd dat wij klant waren bij de eerste en zijn sinds een drietal jaar overgestapt naar de tweede. Wij zijn tevreden, betalen bedragen waarmee we kunnen leven en genieten van de rust. Een rust die regelmatig verstoord wordt door onaangekondigde telefoontjes op tijdstippen waarop het meestal niet past door opdringerige telefonisten die mij zonodig moeten laten delen in hun toevallige promoties. Na vier woorden onderbreek ik het gesprek al door vriendelijk mee te delen dat ik niet van plan ben om over te stappen. Meermaals word ik dan scheef
Drie jaar geleden stond er een schoon manneke voor mijn deur en door hem zijn we overgestapt van Electrabel naar Luminus. Ondanks een telefoontje naar Eelctrabel om te weten wanneer we konden veranderen (einde contract en zo), heeft die overstap ons toch meer dan 300 euro gekost omdat we de data niet hadden gerespecteerd (en ik had daar dus speciaal voor gebeld...). Sindsdien ben ik acuut allergisch geworden aan de gedachte om over te stappen naar een ander bedrijf. Natuurlijk hebben de bedrijven in kwestie geen weet van mijn allergische reacties, maar als ik driemaal zeg dat ik toch niet ga overstappen en een afspraak voor een eventueel gesprek echt niet hoeft omdat het toch maar tijdsverpsilling zou zijn (en time is nogaltijd money, zowel voor mij als voor hen), dan zou je toch verwachten dat het telefoongesprek vriendelijk maar kordaat beƫindigd kan worden... Niet dus. Blijven aandringen is de boodschap, zeg maar de spreekwoordelijke voet tussen de deur.
De volgende keer gooi ik de telefoon gewoon dicht.
Ik zweer het!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten